Tuesday, July 15, 2008

Ο Σκοτεινός Ιππότης [4/5]

Διαγράφοντας από τη μνήμη μας το παλαιομοδίτικα κιτσάτο παρελθόν του «Batman» της δεκαετίας του ’60 και πιάνοντας τις νέες του κινηματογραφικές περιπέτειες, από το 1989 μέχρι σήμερα, μπορούμε να ψυχογραφήσουμε τις κινήσεις και τις βλέψεις ενός στούντιο απέναντι σ’ ένα τόσο προσοδοφόρο και «εύκολο» (χάρη στις αναγνωρίσιμες καταβολές του κόμικ) franchise. Στην ουσία, η φιλμογραφία του caped crusader είναι μια ιστορία απόλυτα αμαρτωλή: mega blockbuster και εκτίναξη του Τιμ Μπάρτον στα ύψη με το πρώτο φιλμ, διαπόμπευση του σκηνοθέτη ύστερα από το «νοσηρό» sequel («Ο Μπάτμαν Επιστρέφει», 1992) γιατί ενόχλησε τα συμβεβλημένα συμφέροντα του merchandising, στροφή προς ένα πολύχρωμα καταναλωτικό και ξεδιάντροπα gay σύμπαν υπό την καθοδήγηση του Τζόελ Σουμάχερ, έως το γύρισμα μιας νέας - επιτέλους, σκοτεινής ξανά - σελίδας με τον Κρίστοφερ Νόλαν, το 2005. Σαν πρώτη επαφή με τον ήρωα του Μπομπ Κέιν, το «Batman Begins» δεν ήταν μια καλή... αρχή. Προσωπική άποψη. Στάθηκε, όμως, σα μια σανίδα σωτηρίας από το λούνα παρκ που είχε προηγηθεί, γι’ αυτό και οι fans το αγκάλιασαν τόσο θερμά, τολμώντας να το αποκαλούν ως το καλύτερο της «σειράς»! Σημεία των καιρών, από μια γενιά θεατών που μπορεί και να είχαν βρέξει το κάθισμά τους ή να μη θυμούνται τίποτε από την εμπειρία του ’92.

Σεναριακά αποπροσανατολισμένο, κούφιο εσωτερικά και ξένο σαν είδος για τον Κρίστοφερ Νόλαν, το «Batman Begins» υπήρξε ένα καλό φροντιστήριο γι’ αυτό που θα ακολουθούσε. Τα αδέλφια Νόλαν (μαζί με τον σεναριογράφο Τζόναθαν), άλλωστε, μας έχουν αποδείξει πόσο αποδοτικά μπορούν να είναι όταν αγαπούν το «μάθημά» τους... Έτσι, ο «Σκοτεινός Ιππότης» τους μοιάζει περισσότερο με μια ταινία των Νόλαν παρά με μεταφορά ενός χαρακτήρα κόμικ στην οθόνη. Για την ακρίβεια, μονάχα η μακιγιαρισμένη, παραμορφωμένη φιγούρα του Joker μας παραπέμπει στη χάρτινη, αρχική πηγή, αν και προβάλλει τόσο θαυμαστά ρεαλιστική στη μεγάλη οθόνη.

Η λέξη «ρεαλιστικό» είναι ένα από τα κλειδιά εδώ. Η Gotham του Νόλαν (και του διευθυντή φωτογραφίας Γουόλι Πφάιστερ) έχει δανειστεί locations του Σικάγο δίχως ουσιαστικές επεμβάσεις της καλλιτεχνικής διεύθυνσης, αφαιρώντας από την πόλη μονάχα το... ανθρώπινο στοιχείο (η κύρια σεκάνς όπου πειθόμαστε για την ύπαρξη κατοίκων, είναι όταν εκείνοι την εκκενώνουν!). Η βία και η δράση δίνουν το παρόν πληθωρικά αλλά και με αληθοφάνεια, ενώ ο ίδιος ο Μπρους Γουέιν δε διστάζει να εμφανίσει ένα πλέον τρωτό, θνητό πρόσωπο που μπορεί μεν να πετάει χάρη στα διάφορα «φανταστικά» gadgets του, όμως, οι προσγειώσεις του καταλήγουν να είναι έως και επώδυνα «ανώμαλες» (κάτω από τη στολή του Batman, αρκετές φορές, μας παρουσιάζεται ένα σώμα γεμάτο ράμματα και μώλωπες!).

Προς τι το φλερτ με την πραγματικότητα; Ίσως επειδή ο «Σκοτεινός Ιππότης» θέλει να ταιριάξει περισσότερο με τον αληθινό κόσμο σαν αλληγορικός μύθος μιας σύγχρονης κοινωνίας σε σήψη, παρά με την ανεγκέφαλη κατηγοριοποίηση ακόμη μιας ταινίας - κόμικ που θα μασήσεις μαζί με το ποπ-κορν σου χωρίς δεύτερη σκέψη. Τούτος ο Batman είναι ένας μακρινός συγγενής του «V for Vendetta», ένας ύμνος στον πεσιμισμό του σήμερα, με πραγματικό ήρωα όχι τον προστάτη του ανθρώπινου είδους, αλλά τη δαιμονική μορφή του Joker, ο οποίος έχει τα φόντα να μετατραπεί σε απόλυτο σύμβολο μιας αυριανής «no future» γενιάς (πόσο ειρωνικό ακούγεται αυτό!), βοηθούμενος, μάλιστα, από την άτυχη μοίρα του Χιθ Λέτζερ (στα χνάρια του Τζέιμς Ντιν... χωρίς αιτία). Όπως και ο κεντρικός ήρωας του «V», ο Joker του Νόλαν είναι ένας μασκοφόρος εκδικητής της ανθρωπότητας που συστήνει την αναρχία και το χάος σαν μοναδική επιλογή επανάστασης απέναντι στο καπιταλιστικό πρότυπο ζωής. Ακόμη χειρότερα για μας, ο Joker δεν έχει ως παράλληλο σκοπό την αφύπνιση του είδους μας, αλλά ένα εξαθλιωμένο μοντέλο καταστροφής, όπου εξουσία σημαίνει, απλά, το να μένεις ζωντανός αφανίζοντας τα πάντα τριγύρω σου. Ο όλος σαρκασμός του φιλμ συνοψίζεται μέσα σε μια και μόνο φράση - μότο: «You either die a hero or you live long enough to see yourself become a villain»! Κι επειδή κανείς μας δε θέλει να πεθάνει σε τούτη τη ζωή, ότι επακολουθεί δεν είναι παρά η «κάτω βόλτα»...

Για πρώτη φορά σε μια ταινία της «σειράς», πόσο μάλλον ακόμη πιο ειλικρινά σε σύγκριση με τις μπαρτονικές καρικατούρες του αριστουργηματικού «Ο Μπάτμαν Επιστρέφει», όλοι οι χαρακτήρες κρατάνε ανοιχτά τα χαρτιά της τόσο διχασμένης ύπαρξής τους, όλοι τους κουβαλούν και τις δύο όψεις του νομίσματος, μέσα τους παλεύουν με συνειδήσεις που η πραγματικότητα έχει αλλοιώσει ή συνθλίψει και κανείς τους δεν είναι «άγιος», άρα και ικανός να μας σώσει. Κι αν αυτό που μας κρατά στη ζωή είναι μια δόση τρέλας παραπάνω, τότε πολλοί από τους θεατές θα ανακαλύψουν στο «χαλασμένο» πρόσωπο του Joker το πρότυπο ταύτισης που προωθεί περισσότερο ο «Σκοτεινός Ιππότης». Θα τολμούσα, δε, να πω ότι από μόνη της η ερμηνεία του Λέτζερ στο φιλμ αποτελεί ένα κοινωνικό μανιφέστο βίας, που όμοιό του είχαμε να δούμε από την εποχή του κιουμπρικού «Clockwork Orange»! Αποθεωτικά pop, απεγνωσμένα τρομαγμένο (όπως τα πάντα γύρω μας σήμερα), ανίκητο στο μυαλό (γιατί το έχει χάσει, ήδη...) και τόσο απροσδόκητα καταραμένο από τη ζωή την ίδια, το role model του Joker είναι πανέτοιμο για κατανάλωση από τα κύματα του hype μιμητισμού.

Τολμηρό, δυσοίωνο, ναρκισσιστικά σκληρό, στυγερά απάνθρωπο στην ψυχή (παρά τις συμβάσεις του τελευταίου ημίωρου) το φιλμ του Κρίστοφερ Νόλαν αποτελεί μάθημα κινηματογραφικής αφήγησης για το σύγχρονο σινεμά, αποτολμώντας ταυτόχρονα να προσφέρει, μέσω του σεναρίου, πολλαπλά επίπεδα ανάλυσης και εμβάθυνσης (κατόρθωμα το οποίο επαναλαμβάνουν αυτάρεσκα τα δύο αδέλφια, ύστερα από το εγκεφαλικό κομψοτέχνημα του «The Prestige») για τους πιο απαιτητικούς θεατές, οι οποίοι μπορούν να το αγαπήσουν με... φόβο καρδιάς, στη ζωή ή ακόμη και στους πιο σκοτεινούς τους εφιάλτες.

Για να επιστρέψω στα σοφά λόγια του Joker, «ότι δε σε σκοτώνει, σε κάνει πιο αλλόκοτο». Είναι αλήθεια. Κι αυτή είναι μια φράση τόσο δυνατή, που έχουν δικαίωμα να τη γεννούν και να τη χρησιμοποιούν μονάχα εκείνοι οι οποίοι έχουν αγαπήσει πραγματικά ή έχουν γνωρίσει τη σκοτεινή πλευρά της ζωής. Όσο παράξενο κι αν ακούγεται, τα σύνορα ανάμεσα σ’ αυτά τα δύο δεν είναι και τόσο ευδιάκριτα...

The Dark Knight [2008] / για το CINEMaD & το mftm

16 Comments:

Blogger cheaptalk said...

To Batman (1989) και ακόμα περισσότερο το Batman Returns (1992) θάφτηκαν ως ακατάλληλα για όλη την οικογένεια από τους κριτικούς που είχαν να δουν οτιδήποτε κόμικ (εκτός από κανένα strip στην εφημερίδα) από το '60 και περίμεναν τίποτα αντίστοιχο της τηλεοπτικής σειράς. Η μεγάλη πλάκα είναι ότι οι ίδιοι ακριβώς, που βέβαια εξακολουθούν να έχουν μείνει στα κόμικ των 60s, φαίνονται έτοιμοι να θάψουν τον Σκοτεινό Ιππότη αντιπαραβάλλοντας το.. φωτεινό παράδειγμα του Burton.

Ευτυχώς δεν έχουν πια και τόση σημασία, και μετά από 20 χρόνια δε θα ζουν.

5:04 PM  
Blogger cinemad said...

Απ’ ότι ακούω, τα «αστεράκια» της ελληνικής «κριτικής» θα δηλώνουν τη συνηθισμένη απαξίωση (κάτι δυάρια στην πλειοψηφία...).

Πρέπει ν’ αρχίσουμε να κουβαλάμε ρόπαλα στις δημοσιογραφικές προβολές. «Κουρδιστό Πορτοκάλι» φάση. Και δέσιμο στην καρέκλα για να μένουν ως το τέλος. :-Ρ

5:37 PM  
Blogger dark tyler said...

Ναι; Εγώ ύμνους ακούω από παντού και χαίρομαι!

Πάντως του Μπάρτον η ταινία (η πρώτη) δεν πολυέχει σχέση με τα κόμικς. Με τη σειρά του '60 έχει να κάνει περισσότερο.

1:12 PM  
Blogger Stratos Bacalis said...

Ως μεγάλος φαν του κόμικ (με πάμπολλα τεύχη και βιβλία στη συλλογή μου) να πω ότι η πρώτη ταινία του Νόλαν ήταν η πιο κοντινή από όλες της σειράς στο κόμικ, όπως αυτό έχει εξελιχθεί τα τελευταία δέκα χρόνια. Ο Μπάρτον πλησίασε πολύ, ιδιαίτερα με τη 2η του, αλλά τον χαντάκωνε πάντα η ατυχέστατη (κατ'εμέ) επιλογή του Μάικλ Κήτον (αχαχαχα) ως Μπάτμαν (αν είναι δυνατόν). Ανυπομονώ να δω το καινούριο.

1:13 PM  
Blogger dark tyler said...

Εμένα μου άρεσε ο Κήτον! Εκφραστικότατος! Απλά η αισθητική εκείνων των ταινιών δεν έχει σχέση με ιστορίες που έχουν καθορίσει αυτό που είναι ουσιαστικά ο Μπατμαν, όπως Arkham Asylum, Killing Joke, Long Halloween κτλ. Οι ταινίες του Νόλαν (όπως είδαμε την πρώτη, και όπως υποπτευόμαστε οτι είναι η δεύτερη) είναι αυτός ακριβώς.

8:15 PM  
Blogger Stratos Bacalis said...

Εκφραστικοί είναι και οι χιμπατζήδες, δε σημαίνει ότι μπορούν να παίξουν τον Μπάτμαν. Χώρια που ο Μάυρος Ιππότης κάθε άλλο παρά εκφραστικός είναι.

3:39 PM  
Blogger dark tyler said...

Αναλόγως τι στοχεύεις. Στο Μπαρτονικό σύμπαν περισσότερο ταίριαζε ο Μάικλ Κήτον παρά ένας Κρίστιαν Μπέιλ, νομίζω.

10:17 PM  
Blogger cheaptalk said...

Εγώ το βλέπω κάπως ιεροσυλία να σχολιάζεις αρνητικά τον Keaton στον Batman.

Φαίνονταν, πριν ανοίξει η ταινία, σα βολική επιλογή (αντίθετα με τον μύθο που αναπαράγεται, ο Burton ούτε πολύ σχέση είχε με τα κόμικ γενικά ούτε με τον Batman ειδικότερα, και ενσωμάτωσε στον δικό του κόσμο ότι κόλλαγε στο περίπου), αλλά διαψεύστηκε από την ταινία. Και ακούγεται πια σα να λες ότι ο σκηνοθέτης βολεύεται με τον Depp.

5:33 PM  
Blogger cheaptalk said...

(βολική επιλογή εννοώ λόγω συνεργασίας στο Beetle Juice, αμέσως πριν)

5:35 PM  
Blogger Stratos Bacalis said...

Αμάν ρε παιδιά μιλάτε λες και είναι κανά ιερό τέρας του κινηματογράφου ο Κήτον... ΔΕΝ πείθει εμένα για Μπάτμαν, ασχέτως σκηνοθέτη. Και δε μπορώ να πω ότι πλην Beetlejuice με έπεισε και πουθενά αλλού ότι είναι ηθοποιός περιωπής.

10:13 PM  
Blogger Napo said...

egw pantws adynatw na katalabw giati oi kritikoi kinimatografou exun apotyxei patagwdws gia allh mia fora na aksiologhsun swsta mia tainia

timogianakhs zubulakhs danikas mhtshs katsikas kai genikws oi pantes bazun 3 ante to poly 4 asterakia. dhladh toso ierosilia einai na aksiologhseis swsta mia tainia , toso eglhma einai na baleis 5 asterakia se mia tainia drashs?? mono oi parakmiakes ebrwpaikes kulturiarikes ahdies exun tetoio dikaiwma h mhpws prepei na einai 30 xronwn kai panw mia tainia gia na parei 5?

giati telika oi kritikoi apotygxanun na krinun tis tainies pou pragmatika oloi mas 8elume na blepoume kai kserun na mas proteinun tainies pou den 8elume na blepoume?
giati 9 stis 10 megales kales paragwges pou eida ston kinimatografo teleytaia exun 8aftei?
giati 9 stis 10 kallitexnikes ahdies pou eida se divx exun 8ewrh8ei aristurghmata ?

to dark knight hdh exei kseperasei ton godfather kai exei anakhrhx8ei top1 sthn imdb (100 xiliades votes peripou)

kai kala entaksei gia to dark knight genika h kritikh htan 8etikh ( oxi omws kai oso eprepe)
poses alles tainies 8abontai omws enw sta tameia ginetai xamos?
kai akoma xeirotera poses tainies pairnun 4 kai 5 asterakia kai opote tis blepoume diapistwnume to poso anusies einai (p.x metriotato ypertimimeno brokeback mountain?)


poia epirroh mporei loipon na mu askhsei enas kritikos pia o opoios bazei oles tis xolyguntianes paragwges se ena kala8i ws axrhstes kai sthn kalhterh periptwsh ws aplws kales?

prwsopika diabazw pia kritikes gia na gelasw. p.x o grafikos kritikos danikas tolma na 8ewrhsei to dark knight metrio giati diafwnei me thn ideologia tu kapitalisth bruce wayne (udepote yphrkse kapitalisths o epanastaths bruce) pou prospa8ei na swsei to lao tu gotham
fysika ean o laos ksesikonwtan monos tu me to sfyrodrepano h tainia 8a eixe eispraksei 10 apo ton sygekrimeno kritiko
ma kai an akoma 8ewrh8ei logiko to epixeirhma pou kollaei sthn dhmosiografia kai sthn kinimatografkh texnh ayto?


katalhgontas na eishmanw pws oi kritikoi exun pesei pia stn axrhstia me to megalhtero pososto tu koinu 15-30 na mhn asxoleitai ka8olou para na epireazetai mono apo tis diafhmiseis kai apo stoma se stoma

erwthsh loipon pros ton HLIA : gia ekshghse mas re fragulh esy pou mesa sthn trela pou se baraei eisai tulaxiston pio logikos apo aytus tus karagiozhdes (tulaxiston esy bazeis kai 4 se tainies drashs) giati oi synadelfoi su einai toso kollhmenoi sta apoli8wmata tu parel8ontos kai den apey8ynontai sto koino tu 21u aiwna?

dhladh kati karagiozhdes dhmosiografoi typou kakaunakhs pretenterhs tragas enai kallhteroi apo sas???? (einai sigura pio petyxhmenoi)

3:53 AM  
Blogger GeoKon said...

Αν και (ξανα)βλέποντας την τριλογία Μπορν τις τελευταίες μέρες είμαι σε άλλη φάση..και αγωνιώ και την 4η συνέχεια..(οδηγώ και βλέποντας ταξι μουρχονται οι σκηνές καταδίωξης)....
Νομίζω οτι Ο Μπάτμαν είναι μια πολύ καλή ταινία..αλλά αναρωτιέμαι λιγουλάκι αν δεν είχε πεθάνει ο Χιθ, αν γινόταν ο ίδιος σάλος...Καποιοι που θα έθαβαν την ερμηνεία του απο εμπάθεια..τώρα που ο καιμένος έφυγε δυσκολέυτηκαν..Γιαυτο και δεν έπεσαν πολλα 2αρια....Αν και πολλοι κριτικοί στη χώρα μας μπερδεύονται όταν βλέπουν ταινία...Βλέπουν μπάτμαν και στα σχόλια το συγκρίνουν με το Οσα παίρνει ο ανεμος και βρίσκουν τις ερμηνείες πιο χαλαρες....Πρεπει κάποτε να τελείωνει αυτο το πρόβλημα...Κουρδιστος Κριτικός θάναι η νέα ταινια...Θα αναγκάζονται να βλεπουν την ταινια μεχρι το τέλος με τα μάτι αμονίμως ανοικτά....

1:18 AM  
Blogger Stratos Bacalis said...

Επιτέλους την είδα... εξαιρετική!!!

12:20 PM  
Blogger Napo said...

twra dhladh konsniper mas les pws h ermhneia tu san joker den einai kalh giati pe8ane kai ola ta koritsakia klaine?

dhladh esy eides thn tainia kai su fanhke metrios e?
mhpws 8a mas peis pws den ftanei kan ton nickolson?

h mhpws 8a mas peis sto telos pws oi ermhneies ths palatzouras tu osa pairnei o anemos einai anwteres apo tu aaron ekhart kai tu joker?

hmarton mages...

11:08 AM  
Blogger Unknown said...

Πανω εκει που διαβαζα μερικες κριτικες, και ελεγα να ενα ωραιo site για τον κινηματογραφο, διαβασα και την κριτικη για το Σκοτεινο Ιπποτη. Ειμαι 38 ετων, διαβαζω comics απ'τα 9 μου, λατρης του sci-fi οταν ειχε εξαφανιστει απο τα ελληνικα σινεμα και τρεχαμε στο video club μπας και δουμε τιποτα. Ο συγκεκριμενος Batman ειναι ο χειροτερος απ' ολους. To promotion που επεσε ειναι τετοιου μεγεθους που αρχισαν να μιλανε ολοι για την ανανεωση του Batman, κλπ. Που ρε παιδια? Ο Μακαριτης γλυφει τα χειλια του σ'ολο το εργο μπας και φανει οτι ειναι τρελιαρης, το σεναριο μπαζει, ο Batman μιλαει συνεχεια σαν τον Don Corleone, και το εργο γινεται βαρετο με τις συνεχεις ανατροπες του. Οπου βλεπω καλη κριτικη για το Σκοτεινο Ιπποτη, θεωρω ειτε οτι καποιος δεν ειδε την ταινια, ειτε οτι ειναι ασχετος απο κινηματογραφο, (ειτε στο συγκεκριμενο ειδος και γενικοτερα στo sci fi), ειτε οτι λογω ηλικιας δεν εχει εκτεθει αρκετα σε αξιολογες ταινιες. Ανια, και βαρεμαρα ηταν η ταινια. Σκετη καταπιεση. Εφυγα πριν απ'το τελος. Προσοχη, οχι mainstream (το οποιο και φυσικα ειναι αποδεκτο), αλλα κακη ταινια. Ετσι απλα. Και μαλιστε πηρε και καλες κριτικες και στην Ελλαδα, ενω την ιδιο περιοδο θαβιντουσαν ενα καρο καλεσ ταινιες. Ημαρτον!

9:21 PM  
Blogger Christos said...

Αυτό που αναφέρεται από τον Φραγκούλη ως ατού της ταινίας,το ότι μοιάζει περισσότερο με ταινία του Νόλαν παρά με Μπάτμαν,είναι κατ'εμέ και το ελλάτωμα της.Που πήγε η γοτθική ατμόσφαιρα μιάς σουρεαλιστικής πόλης που αν μη τι άλλο ονομάζεται Gotham?Γιατί το φιλμ να μοιάζει περισσότερο με γκανστερικό έπος παρά με γουστόζικη superhero movie?Και στην τελική γιατί να το γυρίσεις στο Σικάγο?Για μένα μόνο ο Τιμ Μπάρτον έπιασε το feel του Batman.Νομίζω ότι χάθηκε λίγη από την απαραίτητη ατμόσφαιρα,χωρίς φυσικά να θέλω να απαξιώσω την ταινία.Υπάρχει σίγουρα κινηματογραφικό μεγαλείο εδώ,στις άψογες σκηνές δράσεις,στις ερμηνείες και στην τελική στη καθαρόαιμη διασκέδαση ρε παιδί μου!Απόλαυσα όλη τη μεγάλη της διάρκεια.
Όσο για το μαλάκα που τα χώνει στην εγχώρεια κριτική,δεν ήξεραν ρε φίλε οι κριτικοί να αποθεώνουν κάθε μπαρούφα του Box Office επείδη απλά πουλάει στα κοιμισμένα 15χρονα.Στην τελική λίγο σεβασμό σε ανθρώπους που η όρεξη τους για σινεμά είναι σαφως μεγαλύτερη απ΄τη δική σου και που όπως και να το κάνεις έχουν δει πολύ περισσότερες ταινίες από σένα.Το ότι πολλές φορές μπαίνει στη μέση και ο παράγωντας υποκειμενικότητα είναι ένα άλλο θέμα.Οι κριτικοί ξέρουν και αναγνωρίζουν στοιχεία στη ταινία που εμείς δε μπορούμε.Και μη μου πεις τώρα οτι οι 15-30 κάνουν κάποια ουσιαστική επένδυση στο σινεμά.Όλα κατεβαίνουν από το Ίντερνετ.Αδιαφορούν για την κριτική με την ίδια λογική που αδιαφορούν για το θέατρο ή τη μουσική που δεν ακούγεται απαραιτήτως στα ραδιόφωνα.Και άσε τα παράπονα μιάς και το The Dark Knight είναι πλέον και επίσημα η καλύτερη ταινία της "σειράς" αν μπορείς να την αποκαλέσεις έτσι.Και πιό ψυχρά να το δει κάποιος,το φιλμ έχει 82 στο "δύσλοκο" metacritic με 16 εκατοστάρια και 94{!!!!!!!} στο Rotten Tomatoes{ακριβώς την ίδια βαθμολογία με το δικαίως αποθεωμένο Καμιά Πατρίδα Γιά Τους Μελλοθάνατους}με τον χαρακτηρισμό
"Dark,complex and unforgettable,The Dark Knight succeeds not just as an entertaining comic book film,but as a richly thrilling crime saga"Όχι ότι εχει κάποια ουσιαστική σημασία απλά να μη λέμε οτι η ταινία αδικήθηκε!!!!!!

4:01 PM  

Post a Comment

<< Home