Saturday, September 30, 2006

13 [2/5]

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Γεωργιανού Γκέλα Μπαμπλουάνι έγινε αντικείμενο θερμότατης υποδοχής από την πλειοψηφία του ξένου Τύπου, που έφτασε να μιλά για νέο Πολάνσκι και Ταραντίνο μαζί! Πέρα από τις ηχηρές φούσκες που μπορεί να πέσουν στην αντίληψή σας, τούτο το μαραζωμένα ασπρόμαυρο ταινιάκι παρακολουθεί την οδύσσεια ενός νεαρού μετανάστη στη Γαλλία, ο οποίος ακολουθεί τις οδηγίες μιας επιστολής προς αποδέκτη... δυστυχώς νεκρό, ελπίζοντας να βγάλει χρήματα από τη μυστηριώδη «δουλειά» που επρόκειτο να κάνει ο μακαρίτης. Και καταλήγει σε ερημικό σπίτι στην εξοχή, όπου μεγαλοαστοί με εκατομμύρια σε μετρητά ποντάρουν πάνω σε 13 παίκτες που φτιάχνουν κύκλο και παίζουν ρώσικη ρουλέτα πάνω στο κεφάλι του μπροστινού τους! Θα μπορούσε να είναι το «Σκοτώνουν τ’ Άλογα Όταν Γεράσουν» με όπλα, αλλά η ψυχαναλυτική επιδερμικότητα στη γραφή κοστίζει ουσιαστικά στο φιλμ. Είναι σα να σου ζητάνε να ζήσεις το σασπένς ενώ ξέρεις πως το έργο σημαδεύει με άσφαιρα. Επιπλέον, το κοινωνικό σχόλιο δεν κατέβηκε μαζί με τον ήρωα από το τρένο, δίνοντας έτσι έναν απλό δευτεραγωνιστικό ρόλο στο όλο παρασκήνιο. Παραδόξως, το περσινό «Hostel» περισσότερα πράγματα έλεγε για την ταξική υποβάθμιση στη ζωή του Δυτικού πολιτισμού. Αλλά εκείνο είχε τη «ρετσινιά» της ταινίας τρόμου, δε μας ήρθε με φεστιβαλικές περγαμηνές, κατάλαβες; Ας αποφευχθούν τα σχόλια για το φινάλε, παρά το γεγονός ότι και ο πιο άσχετος να στοιχημάτιζε πάνω του θα εγκατέλειπε την αίθουσα κερδισμένος...

Tzameti [2005] / για την Athens Voice

0 Comments:

Post a Comment

<< Home